Blog

Какво е Novelty и как да го приложите в следващата си content marketing стратегия

От английски език Novelty означава “новост”, предимството на това да си нов, оригинален, необичаен.

Novelty похватът в content маркетинга има за цел да открои бранда пред неговата конкуренция, като заложи на необичайни визии, копирайтинг, формати и цялостно създаване на оригинално съдържание. Често голяма част от вдъхновението идва от различните трендове - какво ще бъде модерно в графичния дизайн, кои са предпочитаните платформи за споделяне и комуникация, какво е поведението на потребителите, какво ги вълнува днес и ще ги вълнува ли утре. Не би било правилно да генерализираме, но можем да ви дадем повече яснота, ако ви накараме да си представите потребителя като сърфист, а Novelty като гребена на вълната - или я яхва, или оставя да го залее.

В следващите редове ще разсъждаваме върху няколко въпроса:

Как се развива Novelty и какво е влиянието върху потребителите?
Редно ли е и кога е добре да изберете Novelty като основна content стратегия?
Как работи Novelty?

А ако имате достатъчно търпение (не скролвайте веднага!), сме ви подготвили и конкретни примери за Novelty в съдържание за социалните мрежи. Да започваме.

Как се развива Novelty и какво е влиянието върху потребителите?

Да изключим за момент, че се намираме във време на пандемия. Имаме изключителен шанс да сме туристи в малко селце на Френската ривиера, абсолютно зашеметени от гледката, архитектурата и вкусната храна. Седем дни по-късно почивката ни приключва и си вземаме довиждане с човека, който приготвя les plus délicieuses гофрети. Но тръгването ни прилича повече на сантиментална раздяла с любимите ни роднини от друг град. Това, което се опитваме да кажем, е, че на първия ден от своето преживяване ние се намираме в началната точка на Novelty, която представлява най-интересният момент. По време на престоя си сме водени от любопитството, което ни отвежда до следващата точка - изследването, получаването на нова информация, а цикълът завършва с абсолютното чувство на комфорт във вече позната обстановка. Но значи ли това, че оставането още седмица на това фантастично място ще ни доведе до… скука? 

Не непременно, но Стив Генко от BetterMarketing има своите доводи за разглеждането на новото и познатото като своеобразен континуум - път, който потребителят извървява. Ако изобщо му дадем достатъчно силна мотивация да ни се довери и да прескочи момента на “объркването”. Генко твърди, че немалко пъти “новост” реферира към думата “непознато”, а от там към “несигурно”, “плашещо” и т. н. Затова, ако новостта не се намира в контекста на нещо вече добре познато, то ние сме поставили своите потребители на гребена на онази вълна, но без сърф. Кой би пътувал до Лазурния бряг в сезона на големите вълни без дъската си? 

Съгласни сме, че да седим в зоната си на комфорт обаче никак няма да ни помогне - нито да развием качествено комуникационната си стратегия, нито да задържим интереса, доверието и лоялността на аудиторията си. Наречете го brand new, fresh from the oven, супернова, дори - всичко ново предизвиква производството на допамин. Невротрансмитерът, който повишава мотивацията на човек да действа, да опитва, да тества - и зад всичко това стои биологичното обяснение, че опитът ни ще ни донесе потенциална нова информация, чрез която да научим нещо ново за това как да оцелеем. Ако допуснем, че някъде много дълбоко Novelty стретегията е свързана с това да се научим да оцеляваме, колко отговорно би ви прозвучало? 

Отдръпваме се, за да погледнем голямата картинка и оставяме допаминът да свърши своята работа, където Novelty подходът не трябва да избира новостта пред познатото, нито да ги конфронтира, а вместо това намира подходящия начин да се допълват и да заживеят заедно.

Ако тествате нов формат за увеличаване трафика към сайта на своя клиент, то постарайте се да запазите визуалната идентичност, доверете се на онзи често използван и най-добре работещ досега призив за действие (call-to-action) и уверете аудиторията си, че ако изпълни вашата цел (link clicks), ще получи повече от същото, заради което ви се доверява винаги, още добавена стойност. 

Редно ли е и кога е добре да изберете Novelty като основна content стратегия?

Подобрението на продукт и предлагането на напълно нова услуга са константна цел на всеки малък, среден или голям бизнес, който иска да бъде конкурентоспособен, да се бори за по-голям дял на пазара, за спечелването на нови клиенти, а най-вече на тяхното доверие. Използването на неразработената ниша, от която хората не са знаели, че наистина имат нужда, е истинско попадение в целта. Чан Ким и Рене Моборньо наричат този ход излизане от препълнения “червен океан” и създаването на “син океан”. Те са преподавателите по стратегическо управление в института за управление на бизнеса INSEAD във Франция и ви уверяваме, че що се отнася до бизнес стратегия, може да се доверите на тях и книгата им “Син океан: Преход”. Ние се връщаме в дебрите на маркетинга и съдържанието, което трябва да отговаря на иновациите на клиента, докато кара потребителите отново да изберат неговия бранд. 

Маркетингът, предназначен да насърчи незабавно или краткосрочно поведенческо активиране, може и трябва да се възползва от доказаната способност на Novelty да привлича вниманието. Подходът е работещ за големи кампании или social media content стратегии на добре позиционирани брандове, с висока разпознаваемост сред потребителите. Надградете постовете си в Instagram, започнете да използвате Instagram Guides или Reels, помислете за присъствието си в други социални мрежи, където може би вашата аудитория в момента е активна - TikTok, LinkedIn и други. А що се отнася до кампания - потърсете малка, но съществена болка, която брандът решава, и я превърнете в силен коз, около който да завъртите нетипична, интригуваща кампания в стил Novelty

В случай че вашият клиент е нов бранд и вашата цел е изграждане на идентичност, позициониране и дългосрочна работа по разпознаваемостта, то тогава подгответе вашата аудитория, използвайте Novelty обрано, във фонов режим, укрепвайки познатите асоциации на марката без прекъсване или излишно разсейване.

При всеки случай Novelty подходът ще доведе до положителни резултати само когато е в съответствие с намеренията на потребителите в момента. Ако маркетингът, базиран на новости, не е съобразен с мястото на потребителската пътека, на което се намира аудиторията, е по-вероятно да бъде игнориран или обезценен, тъй като стратегията ще утежни потребителското изживяване и ще отклони вниманието от настоящите намерения и цели на човека.

Ние вярваме, че тестването на различни подходи и нови формати е пътят, по-който да правим нашите клиенти успешни. Независимо дали ще е с ad-hoc постове, с навлизането в нова социална мрежа, или пък със смела креативна кампания, то е важно решението ни да е обмислено. Предположенията, които сме правили досега, трябва да са валидирани, необходимо е да познаваме аудиторията си отлично - какво отключва действията ѝ, какво я вълнува, на какво ще реагира остро. Само ако сте си написали добре домашното Novelty може да бъде едновременно вълнуващ маркетингов подход и такъв, който да постига измерими резултати за вашите клиенти. 

Как работи Novelty?

По този въпрос ще бъдем ясни и конкретни, обобщавайки всичко казано досега. 

Човешкият мозък е свикнал да работи най-лесно и приятно с разпознаване на конкретни модели и шаблони - tap-ваме бързо през сторитата си в Instagram. По този начин автоматизираме поведението си - продължаваме безцелно скролване през news feed-a си във Facebook, отделяйки по-малко енергия и избягвайки непредвидени рискове. Но до какво води това? Бихте ли могли да се сетите за всичко, през което сте минали в Instagram преди малко? Съмняваме се. Ето къде се ражда необходимостта от Novelty, което има за цел да задържите вниманието на потребителя върху брандираното съдържание, да се обвържат с него и го да запомнят,.

За да го постигнете, е важно да:

  • дефинирате “нормалното” или познатото - продуктов пост, в който потребителят вижда бранда, продукта и посланието в първата секунда;
  • да използвате Novelty само в едно направление от вашия криейтив (по смисъла на новостта в контекста на познатото, за което ви говорихме по-горе). 

Как използваме Novelty похвата при създаването на съдържание за нашите клиенти? Разгледай примерите ни. 

Примери за Novelty в съдържание за социалните мрежи

В последната ни кампания с Viessmann представихме новия им продукт, без да го показваме в рамките на месец, но използвахме всички добре познати на аудиторията визуални и текстови елементи. 

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - снимки със скрити послания


По повод 8 март с клиентите ни от Престиж 96 решихме да изненадаме 8 дами с персонализирани видео картички с послание от техните на близки хора.

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - кампания с персонализирани видео картички за празника на жената


Ако в момента четеш статията от телефон, ти гарантираме чудно преживяване по повод нашия 5-и рожден ден, който отбелязахме в социалните мрежи чрез canvas формат:

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - имиджово съдържание, което отбелязва фирмена годишнина с формат за instant experience.

 

Вие знаехте ли, че каруселите с рецепти са едно от най-запазваното съдържание в Instagram? Всяко себеуважаващо се foodie ще запази и тази супер свежа рецепта:

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - готварска рецепта, разказана в карусел от няколко визии

 

Важно е да влизате в обувките на потребителите. Ние влизаме дори в багажника им, когато тръгват към морето, и симпатично им напомняме, че е важно да оставят място и за резервната гума.

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - снимка на препълнен багажник, с която отбелязваме чест проблем на аудиторията на бранда


Колко често карате аудиторията си да влиза в устата на мечката?

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - визия с mascot на бранда и призив за действие


Мислили сте за вариант, в който да кажете повече за продукта и да накарате потребителите да седят по-дълго време в профила, разглеждайки снимките ви? Предлагаме ви да тествате свеж gallery post точно като този на Fresh Brothers.

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - снимки, които показват основни позитиви от консумацията на продукта


Все по-необходимо е да говорим за темите табу. Защо да не го направим визуално приятно и тренди?

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - визия, с която поднасяме тема табу по приятен начин

 

Хем вкусно, хем catchy, хем и брандът от първата секунда. 

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - stop motion видео, в което продуктът е видим в началото

 

Long постовете са ни голям фаворит напоследък. Предимно те генерират висок брой кликове, но с подходящия trigger ще реализирате и немалко коментари.

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - ангажиращ long пост формат, който приканва хората да кликнат и коментират


С едно видео - два продукта. Кой каза, че не е възможно в рамките на първата секунда?

Пример за Novelty в съдържание за социалните мрежи - видео с trendy и познати елемнти, коет комуникира два продукта едновременно


Това са малка част от примерите за интегриран Novelty подход в съдържанието, което създаваме за своите клиенти. С тях се опитваме да ви подсетим колко креативни можете да бъдете, ако промените само един съвсем дребен детайл в една визия, след като добре обмислите стратегията си. 

А за да получавате информация за всичко ново, интересно и работещо от Xplora, може да се абонирате за YouTube канала ни, както и за нашия newsletter. А ако ви е интересно да разберете как ще разкажем тази статия в социалните ни мрежи, просто ни потърсете там. ;) Обещаваме ви, че е в Novelty стил. До скоро! 

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни :)