Blog

Най-важното от Google Marketing Livestream 2021 (RECAP)

Разгледай 15-те най-важни новости и промени, които Google анонсираха на събитието си.

На 27 май  се състоя Google Marketing Livestream 2021. Това е най-голямото, ежегодно събитие за технологични нововъведения, тенденции и добри практики, организирано от Google.
След отмяната на събитието през 2020, тази година то се завърна с обещаващи подобрения, изненадващи промени и дълго чакани оптимизации при всички Google продукти. 

Част от драстичните технологични промени са: редизайн на Android 12, използването на по-екологични и безопасни маршрути в Google Maps, AI оптимизации при показването на спомени при Google Photos, онлайн апликация за провеждане на срещи с 3D визуализация на участниците и Smartwatch с подобрени функционалности.

Както всяка друга технологична сфера, маркетингът също е засегнат от промените. Тази година бяха представени нови начини за оптимизация, усъвършенстван анализ на представянето на кампаниите, методи за увеличение на конверсиите и таргетиране на нови потребителите чрез различни маркетингови Google продукти.

По-долу изброяваме най-важните промени и новости, представени от технологичния гигант, които се отнасят за маркетинговия свят.

Промени при съществуващи функционалности

  • Insights page 

Тази функционалност дава възможност на потребителите да откриват и анализират трендове при представянето на кампаниите си. Информацията е базирана на потребителски търсения за даден продукт или услуга и историческото развитие на кампаниите. Insight-ите, които потребителят получава, са специфични и релевантни за всеки отделен клиент. Тук можеш да откриеш повече подробности по темата.

Пример за визуализиране на данни от “insights pages” доклада в интерфейса на Google ads
 

  • MAXIMIZE VALUE 

Target ROAS стратегията вече е отключена  за Video action кампании, а в следващите месеци ще може да се използва и при Discovery реклами. По този начин кампаниите вече ще могат автоматично да се оптимизират за целева възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS). Прочети повече за Target ROAS стратегията тук.

  • Промени при текстовите responsive реклами  чрез  “ad customizer” 

Ad customizer се характеризира с адаптиране на рекламите в реално време, за да са релевантни за потребителите при извършване на търсене. Ad customizer обединява черти на използваните преди “keyword insertion” и “countdown timers” (динамично поставяне на ключови думи и отброяване). Структурирането на текстови карета с ad customizer се извършва чрез използването на атрибути (съдържание), което динамично се добавя директно в рекламите. Чрез тях автоматично могат да се променят текстовете на рекламните карета и на потребителите се предлагат специфични реклами при всяко извършено търсене.
Интересна особеност е, че те могат да се използват и при обикновени текстови реклами, като всяка част от текстовете и респонсив рекламите може да бъде променяна с изключение на URL-а. 
Разбери повече по темата тук.

  • Промени при “Phrase match” and “broad match modifier” match types. 

От април тази година “phrase match” и “broad match” типовете съвпадения са с променени функции. След промяната, “broad match modifier” спира да съществува, а phrase match ще комбинира функционалности от двете. 

Какво е новото? Ще можем да използваме съчетание от функциите за контрол на phrase match и възможностите за разширен обхват, които broad match modifier предоставя. Това значи, че рекламите ще се показват на търсения, които включват самото значение на ключови думи, както и на по-голяма вариация от търсения. Тези функции ще позволят на рекламиращите да улавят намерения на потребителите и по този начин по-лесно да се достига до най-подходящите потребители. Първоначално промяната ще е активна на няколко езика, а до юли се планира да може да се ползва на всички езици. Още информация можеш да откриеш тук.

  • Улеснено използване на Customer Match

Достигането и повторно ангажиране на потребители чрез Customer Match, предоставя възможност онлайн и офлайн данни на потребителите да се използват, за да бъдат ангажирани те повторно. Таргетирането се базира на информация, споделена от потребителите и вече може да се извършва също и в Gmail, YouTube и Display мрежите. Тъй като се използват данни на потребители с вероятност към конверсия, могат да се създаде и таргетиране на потребители с подобен по интереси профил. Разбери повече тук.

Нови функционалности

  • Месечен лимит на бюджета

Най-големият страх на всеки, който управлява кампания в екосистемата на Google, е преразход на планирания месечен бюджет. Въпреки различните функционалности като правила, ограничения (rules and capping) и скриптове, често при промяна във фактори, които не са контролирани от маркетолозите (търсене или поведение на конкурентите), е възможно месечният бюджет да бъде надвишен. Считано от 1-ви юни, Goolge въвежда историческа промяна, която ще осигури възможност да се придържаме към планирания бюджет, без излишни главоболия. Маркетолозите ще имат повече лостове за контрол, за да се предпазят от преразход, като добавят месечен бюджетен лимит на ниво акаунт, освен заложения дневен бюджет. Разбери в подробност за новата функционалност тук.
 

  • Performance Max кампании

Този нов тип кампании използват machine learning, за да подобрят и оптимизират представянето на рекламите.

При тях рекламодателите добавят бюджет и ресурси, които ще се използват в различните рекламни канали, задават цели на кампанията, а Google Ads автоматично намира потенциални потребители във всички канали чрез най-подходящата реклама. Така, в рамките на една кампания, рекламата ще се показва във всички канали, с общ бюджет и обща цел, а алгоритъмът на Google ще оптимизира максимално добро представяне на кампанията, спрямо целта, която е заложена. За структурирането ѝ се използва Search кампания, тъй като тя е базирана на търсене по ключови думи и се търсят потенциални конвертиращи потребители и в други канали като: YouTube, Display, Search, Discover, Gmail, Maps. 
По този начин собствениците на бизнеси и маркетолозите, чиято цел е да постигат лийдове или онлайн продажби, могат да се възползват от всички типове рекламни кампании в Google, в рамките на една кампания. 
Тук можеш да откриете повече информация.

  • Image разширение (extension)

Нов  формат разширение, който предоставя повече информация за даден бизнес чрез визуализация и прави текстовите реклами по-интересни за потребителите. При този формат текстовата реклама се визуализира заедно с релевантна снимка, която описва бизнеса или услугата. А както знаем от старата поговорка - една снимка се равнява на 1000 думи.
За потребителите, извършващи търсене на мобилно устройство, този формат е изключително полезен, тъй като предоставя информация за продукта или услугата веднага и може да подтикне потребителя към извършването на дадена цел, докато е в движение и провежда търсене. Също така, рекламата става много по-видима спрямо конкуретните такива без снимка.  
Още по темата ще откриеш тук.
 

Пример за използване на image extension в реклама в google SERP
 

  • Интеграция с платформи за интернет търговия

От Google обявиха партньорството си с едни от най-големите платформи за онлайн търговия - ShopifyWooCommerceGoDaddy и Square. Връзката между платформите ще е напълно безплатна. Напълно логичен ход от страна на Google, които са взели предвид пандемичната обстановка, която ускори трансформирането на бизнесите от offline към online. Научи повече за тази функционалност тук.

С оглед на Ковид пандемията, Google предлага оптимизации в своите инструменти, които да подпомогнат представянето и продажбите при дадени бизнеси, които са най-пострадали от кризата. Такъв пример са туристическият сектор и малки до средни по големина бизнеси. Ето и промените при тях:

  • Подпомагане на бизнеси и постигане на по-голям обхват 

През следващите седмици hotel extensions ще бъдат обновени, с цел да повишат ефективността и обхвата на Search кампаниите. Добавят се също нови функционалности като: 

  • vacation rental listings, които да се визуализират в страницата с резултати. Характерна черта, е че те предоставят за потребителите алтернативни опции, различни от типичното хотелско настаняване като настаняване на домашни любимци, големи групи посетители, къща, разположена на дърво или в морето и тн. 
  • Commissions bidding. Тази функционалност използва т.нар. pay per stay bidding, при който на партньорите се заплаща единствено за състояло се настаняване в хотел, без плащане за настанявания, които са отменени. С помощта на machine learning за определяне на цена за офериране и комисионните на партньорите, собствениците на туристически фирми ще могат по-лесно да намират потенциални потребители на по-ниска цена. Чрез доклад от Google ще може да се анализират отменени и състояли се настанявания и да се определят метрики за отменени настанявания. Тук можеш да откриеш повече информация.

 Промени при визуализирането на hotel extensions 
 

  • Промени при Local campaigns

Най-динамични са промените при локалните кампании. Маркетолозите, разчитащи на този тип кампании, ще се възползват от различен набор от възможности за офериране, както и промени при local ads форматите. 
По-късно през годината маркетолозите ще могат да оптимизират своето представяне, за да постигнат увеличение на store visits чрез Video action кампании или за store sales чрез Локални кампании. 

Въвеждането на нови формати и опции в Google Maps ще предложи по-добри възможности за реклама в Локални кампании на бизнес локациите. 

  • Опциите ”Pickup today” и ”Pickup later” част от local inventory ads, са още един начин потребителите да се стимулират да пазаруват от местни бизнеси.
  • Реклами с Автоматично предложение (auto suggest ads). При извършване на търсене за даден продукт или услуга в Google Maps, потребителят ще бъде таргетиран с реклама на бизнес, който предлага същите услуги и се намира наблизо. 
  • Маркетолозите могат да използват и Навигационни реклами (navigational ads), които представят реклами на потребителите, докато те се движат, използвайки навигационните функционалности на Google Maps приложението (подобно на рекламите в Waze)
  • Чрез Реклами за подобни предложения (similar places ads), когато потребител търси даден бизнес в Google Maps, който е затворен, той може да бъде насочен към алтернативна фирма, която предлага същите услуги и работи в момента.
  • Възползвайки се от разширените възможности за реклама в други Google канали, собствениците на бизнеси могат да промотират своите налични в дадена локация продукти, чрез Продуктов асортимент (product inventory). Засега специфичните за дадена локация продукти ще могат да бъдат рекламирани в YouTube ads, а по-късно през годината и в Search и Maps. 


Промени при local campaignsПромени при local campaignsПромени при local campaigns
 

  • Улеснено отчитане на “offline conversons” чрез OCI helper 

Това приложение помага при създаването на доклад с данни за важните действия (conversions), които са се случили offline. По този начин рекламодателите лесно и бързо могат да събират и анализират данни за своята дейност извън онлайн пространството. По-късно тези данни могат да се използват, за да измерваме по-точно стойност, която онлайн рекламата добавя към дейността на бизнеса offline. Разбери повече тук.

  • Обновен Reach Planner

Видео рекламите не са забравени от програмистите на Google и тази година там също са добавени интереси промени. 
TV in Reach Planner-а помага на рекламиращите да открият подходящата комбинация между TV, YouTube и Google video реклами, както и да идентифицират потенциални възможности за по-добро представяне на рекламите, разширяване на обхвата и подобряване на честотата показване в YouTube. 
Чрез този инструмент може да получавате прогнози за представяне и  уникално достигнати потребители на базата на историческа активност, обхват и бюджети, използвани при YouTube и TV кампании. 
Открий повече информация тук.

  • Video reach кампании 

Този тип кампании ще са достъпни през следващите няколко месеца. Спецификата при тях е, че са създадени с цел да помагат да се постигне ефективно влияние, с помощта на видео съдържание. Това се извършва чрез показването на най-добрата комбинация от skippablenon-skippable и 6 секундна бъмпър (bumper) реклама в YouTube и Google Video Partners. Научи повече тук.

  • Използване на емисии (feeds) в App кампании

При приложенията, като важна част от продуктите, които могат да се рекламират в платформата на Google, също са добавени полезни функционалности. Рекламодателите могат да показват специфично съдържание, част от определена апликация в YouTube, на аудитории, които имат интерес към такъв тип апове. По този начин къстъмизираното съдържание предлага опции за по-добро таргетиране на вашите потенциални потребители и потребители, вече използващи апликацията.  Различни бизнеси като: хотели, туристически фирми, авиокомпании и производители могат да се възползват от тази функционалност. Типични примери на приложение са:

  • Привличането на потребители с интерес към дадена апликация, чрез създаването на реклами с текст, динамично извлечен от апликацията.
  • Използването на продуктови снимки в реклами, част от фийда на апликацията.

Тук можеш да откриеш повече информация.

На своето събитие, Google показа много нови и интересни функционалности, които ще бъдат особено полезни на маркетолозите в следващите месеци. Коя е най-важната според теб, която веднага би ти донесла полза, ако започнеш да я използваш?

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни :)