Blog

Kак компанията да отчете действията и нуждите на потребителите на всяка фаза

В статията Петте фази на съвременната потребителска пътека подробно разгледахме отделните фази, представени в Маркетинг 4.0 на Филип Котлър. В статията можете да намерите и много конкретни примери както за подходи, така и за конкретни кампании.

Макар вече остарял, моделът на Дерек Ръкър за четирите A: aware (осведоменост), attitude (нагласа), act (действие) и act  again (повторно действие), е отличен, за да може никоя компания да не пропуска последната фаза - act again. В момента е лесно да достигнеш до потребителите, лесно е да ги "облъчиш" с информация, даже да подтикнеш и те да “кликнат” или натиснат с пръста. Само че, както вече се убедиха много хора - един бизнес трудно, направо невъзможно, може да съществува само с едно действие на потребител. След това става прекалено скъпо тези потребители пак да бъдат върнати обратно. В днешната дигитална ера тези потребители вече ще имат закачено cookie (бисквитка, с която могат да бъдат таргетирани с последваща обвързана реклама) и в профилите им във Facebook и в Google екосистемите ще бъде записано какви интереси имат, какво са закупили или поръчали. Което означава, че ще се конкурирате с много други компании за действията на тези потребители. Сега, ако се замислите - някои от компаниите, които виждате, че се справят изключително добре в днешната дигитална ера, са именно тези, които отлично са планирали, изпълняват и надграждат фазата act again (повторно действие). Моделът на Петте А е още по-обхватен и включва ключова фаза - advocate.

В тази статия сме предвидили конкретни примери за подходи в дигиталния маркетинг, както и case studies по отношение на прилагането на модела на отделните фази:

За маркетинг предположенията и как да ги валидираме

Както е посочено и в книгатата - има индустрии, които имат специфики по отношение на отделните фази, както и по отношение на приложими добри практики. В книгата съвсем правилно е посочено, че много неща следва да се тестват и валидират. Тук представяме лекция на Жоро Малчев, управляващ съдружник в Xplora, на Online Advertising Conference по отношение на маркетинг предположенията. На практика всичко е маркетинг предположение - до момента, в който нямаме валидация от реално поведение на реални потребители. А в дигиталния маркетинг тази валидация може да бъде направена по начин, по който преди не е можело толкова бързо, лесно и понякога - оптимално по отношение на ресурси.
В презентацията ще намерите основните типове предположения, касаещи дигиталния маркетинг като част от маркетинга на една компания. Ще разберете как да валидирате маркетинг предположенията преди да направите големите инвестиции на ресурси, защо да валидирате предположенията си , кое наричаме маркетинг предположение и още много интересни и важни въпроси, свързани с маркетинг предположенията. 
Има и няколко много конкретни примера за това как могат да бъдат валидирани конкретни предположения, използвайки инструментариума на дигиталния маркетинг.
Презентацията можете да видите в нашия Slideshare.

За важността на Early Value Predictors

В един идеален (за маркетинг екипите) свят - всеки потребител предоставя детайлна информация за себе си -  ценово чувствителен ли е и точно колко, лоялен ли е към нашия или друг бранд, дали просто “убива малко време” или наистина си заслужава да вложим още усилия в отношенията, колко би плащал през целия си жизнен цикъл като клиент на компанията и т.н. Да, ама не. Никой не дава такава информация. В тази връзка е особено важно да имаме модел, по който да разбираме оптимално точно за потенциалната стойност на дадени потребители за компанията. 
В статията за workshop на екип на Google на DigitalK представяме конкретната концепция за т.нар. Early Value Predictors - конкретни сигнали, които да планираме и отчитаме по потребителската пътека на текущите или потенциалните ни клиенти. Ще получите и два супер конкретни съвета, които можете да приложите още веднага в кампаниите си. 
Вече виждате пряката връзка с отделните фази :)
Статията можете да видите в нашия блог.

За придвижването на потребителите между отделните фази и осигуряване правилните хора да предприемат действие 

Представяме примера на Viessmann и термопомпи - продукт, който определено включва специфични аудитории. Важно е, защото импресии и гледания се купуват лесно, има хора, които кликат на всякакви реклами:) Важното в маркетинга е правилните хора да извършват правилните действия и то по оптимален за бранда начин.
В това case study за дигитален маркетинг ще видите анализа, избрания подход, конкретните използвани инструменти и разбира се - постигнатите резултати. Ценно е да видите как може да се инициира фаза ask при потребителите, даже и самите те да не са я стартирали. За целта е важно да се отчита целия контекст на поведението на потребителите - какви сигнали са ни дали, и каква стойност можем да им предложим по потребителската им пътека, още преди да са закупили.

Видеото можете да гледате тук.

За правилното измерване в отделните комуникационни канали

Който не се е занимавал с дигитален маркетинг, може още да живее със заблудата, че в дигиталния маркетинг има “абсолютната информация” - всичко е ясно, всичко е на 100% измеримо, можете да влезете в колкото желаете голям детайл и т.н. Който се е занимавал - знае, че нещата не са толкова прости. И макар дигиталният маркетинг да има своите предимства, има и своите ограничения. Едно от тях е, че не всичко е дигитално (слава богу). Друго е, че отделните платформи невинаги показват едни и същи данни - което е нормално, доколкото всяка има своя модел на отчитане на определени дигитални сигнали.
Затова сме подготвили детайлна статия за основните причини за разликите в данните в Google и във Facebook екосистемите в рамките на една и съща кампания за едни и същи потребители. Приготвили сме ви 8 конкретни причини, както и още няколко бонус фактора, които да вземете под внимание, когато разчитате данните от Google и Facebook платформите.


Статията можете да видите в нашия блог.

За правилното брифиране на агенция

За да може дигиталният маркетинг да работи за една компания - тя трябва да може да го надгражда всеки месец. Защото нещата не са фиксирани, защото потребителите не са фиксирани :) И защото все повече маркетинг цели се реализират повече или донякъде в дигитална среда. 
Независимо дали ползвате дигитална агенция или имате вътрешен маркетинг екип - сигурно знаете какво е бриф (brief). За да може една компания да постигне целите си в дигиталния маркетинг, тя трябва да знае какво да дефинира вътрешно и какво да остави в ръцете на специалист в маркетинг екипа си, или на дигиталната агенция. Затова сме посочили и петте най-често срещани грешки при брифиране на агенция - те имат голямо отношение именно към отделните фази по потребителската пътека.

Статията можете да видите в нашия блог.

Как да планираме дължината на дигиталната кампания

Със сигурност с промяната на потребителите като поведение, като канали, които ползват и начина на ползване - налага се постоянно да мислим, тестваме и валидираме дължината на дигиталните кампании. Една от големите промени при клиентите ни, които преди това не са ползвали дигиталния маркетинг като интегрирана част от маркетинга си, е добавянето на always-on дигитални кампании. Потребителите имат своите фази и както се досещате - те много трудно могат всичките да попаднат в конкретна времева рамка.
Затова е особено важно как се планира дължината на дигиталната кампания. Ще видите много неща, които имат голямо отношение именно към отделните фази по потребителската пътека. Темите, които сме разгледали в тази статия са:

  • Цел на кампанията 
  • Бюджет и канали, които ще се използват. 
  • Къде водим и с каква цел? Какво искаме да направят потребителите?
  • Колко дълга е потребителската пътека и с какво действие приключва? 
  • Имаме ли база от потребители, които ще таргетираме или ще изграждаме аудиториите си отначало? Колко време ще ни отнеме?

 

Прочетете цялата статия в нашия блог.

Ако сте харесали тази статия, ще харесате и останалите статии за Маркетинг 4.0 - статията Kак компанията да отчете действията и нуждите на потребителите на всяка фаза  и Контент маркетинг в ерата на Маркетинг 4.0.

Ако пък ви интересува как да правите работещ маркетинг по време на криза и на какво да обърнете внимание, горещо ви препоръчваме статията ни СЪВЕТИ И ЧЕК ЛИСТИ ЗА МАРКЕТИНГ ЕКИПИ ПО ВРЕМЕ НА …. Там подробно сме разгледали въпроси като:

  • Какво съдържание да използваме по време на кризисна ситуация?
  • Как да управляваме рекламата си ефективно?  
  • Какъв подход в социалните мрежи да предприемем?

И още много други.

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни :)