Blog

Facebook вече разчита и текста в изображенията

Тъй като потребителите в социалните мрежи взаимодействат все повече чрез визуално съдържание (снимки, gif-ове, емотикони, мемета, стикери и т.н.), на социалните платформи се налага да разработят начини за разчитане и класифициране както на изображенията, така и на видео съдържанието. Това е начин да се оптимизира търсенето и помага на платформите да показват релевантно съдържание на потребителите си, а и да откриват потенциално дразнещи публикации.

В тази посока работят и от Facebook от години със своята усъвършенствана технология за разпознаване на изображения, която вече може автоматично да категоризира изображения въз основа на съдържанието им.

Но това е само началото - докато инструментите за разпознаване на изображения във Facebook продължават да се развиват, променящият се начин на консумиране на визуалното съдържание от страна на хората също принуждава екипа на Facebook да излезе с допълнителни елементи и квалификации, за да открие и категоризира публикациите. Например меметата се превърнаха в популярна опция за социално споделяне и обикновено съдържат текст в самото изображение.

Възможно ли е Facebook да извлече този текст и да го използва като друга точка за данни?

Това е фокусът на системата за разчитане на текст в изображения на Facebook Rosetta, която обхваща не само меметата, но и всеки текст, съдържащ се в изображение, публикувано във Facebook или Instagram. Системата Rosetta, твърдят от Facebook, вече ежедневно извлича текст от "повече от един милиард публични Facebook и Instagram изображения и видео кадри, а всичко това се случва на различни езици. Това е огромно количество допълнителни данни, което ще има широк спектър от приложения. За първи път Rosetta ще осигури повече контекст за зрително затруднените потребители, като същевременно ще позволи и по-добро търсене и откриване на подходящо съдържание въз основа на визуални знаци.

От Facebook подобряват и инструментите си за писане на текст, като в резултат на работата им добавиха допълнителни 24 езика в своите автоматични преводачески опции. Тези прогресивни процеси откриват нови хоризонти, но с увеличаването на обема на визуалните постове, вероятно инструментите за разчитане на текст в изображенията ще осигурят най-значителната промяна. Следващата стъпка е идентифицирането на съдържанието на видеопостове, което екипът на Facebook също подобрява непрекъснато. Отнема време, но системите на Facebook се развиват и ще донесат още ползи в тази посока в близко бъдеще.

Как ще повлияе това?

Тези промени ще дадат нови възможности на рекламодателите да привличат вниманието на целевата си аудитория. Има широка гама от начини, по които може да се използват данните от системата за разпознаване на изображения.

  • Mоже би в бъдеще тази информация ще е инструмент за инсайти, от които брандовете ще могат да се възползват.
  • От Facebook могат лесно да регулират съдържанието, което брандовете споделят, и да спират разпространението на публикации, които нарушават правилата. Ето как реклама на видео може да бъде спряна само заради надпис някъде в декора, който дори няма отношение към сюжета на клипа или рекламирания продукт изобщо.

Постоянно увеличаващият се капацитет за търсене през милиардите публикации във Facebook и Instagram въз основа на по-усъвършенствана методология ще продължава да отключва различни перспективи по различни фронтове. Какви са те - засега само можем да гадаем, но едно е сигурно - ще бъде интересно.